סקר מיוחד שערכה חברת ההשקעות פלאס ונצ’רס עבור “גלובס” חושף נתונים לגבי היזם הממוצע: 56% נשואים, 79% גרים במרכז הארץ ו-29% מקווים להנפיק את החברות ולא למכור אותן בשלב מוקדם

הכסף הזול והאקזיטים המסחררים מבצרים את מעמדה של ישראל כאומת הסטארט-אפ. החלום על עצמאות כלכלית מוביל אלפי ישראלים עם חלום להפוך ליזמים. הסטטיסטיקה אינה מבטיחה, אבל היזמים שמגיעים לתחום ההון סיכון נוטים להתעלם מהסיכון בתחום ולהתמקד בחזון.

סקר מקיף שערכה חברת ההשקעות פלאס ונצ’רס (Plus Ventures) מנסה לשרטט קווים לדמותו של היזם הישראלי, מודל 2016. בסקר שנערך עבור “גלובס”, באמצעות שאלון אינטרנטי, השתתפו 550 יזמים ישראלים – בהם 75% שמובילים חברות שמוגדרות בשלבים מוקדמים (“פרה סיד” ו”סיד”) ו-25% יזמים שמנהלים חברות בוגרות אשר עברו לפחות סבב גיוס משמעותי אחד (Round A ומעלה). היזם הממוצע הוא גבר חילוני, תושב מרכז הארץ, נשוי עם שני ילדים שבאופן לא מאוד מפתיע – חולם על אקזיט.

 יוסי מולדבסקי, יו”ר פלאס ונצ’רס אומר כי “ישראל מייצרת כ-1,000 חברות סטארט-אפ חדשות בכל שנה. אנחנו רואים טרנדים חדשים אליהם נוהרים היזמים הישראלים, העמקת הידע הטכנולוגי, כניסה של משקיעים חדשים לשוק והיקפי גיוסים יוצאי דופן – אבל בית הייצור של היזמים אינו משתנה בצורה דרמטית – למעשה, יותר מהכל ישראל היא יצרנית מצטיינת של יזמים. השינוי המשמעותי והמרכזי שעולה מן הסקר הוא דווקא השאיפות של היזמים: הצלחות הענק של חברות כמו אאוטבריין, טאבולה, ironSource וקנשו הביאו לשינוי תודעתי של הסטארט-אפ ניישן. היזמים רוצים אקזיט אבל חולמים על חד קרן (חברה בעלת שווי של יותר ממיליארד דולר – ע.ר)”.

 Read more